Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Marthevdh - WaarBenJij.nu Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Marthevdh - WaarBenJij.nu

Laos

27 December 2014 | Laos, Vientiane

Zoals ik in het vorige verslag vermeldde zijn we in Laos meteen op de slowboat gestapt. Twee dagen lang, zes uur per dag, varen door het prachtige landschap van Laos. Op de boot ontmoette ik meerdere backpackers. We zijn met z'n alle een dorm gaan zoeken in Luang Prabang, de eind bestemming van de slowboat. We vonden een dorm waar met z'n alle in een kamer konden verblijven, erg gezellig. De dagen erna zijn we met z'n alle de stad wezen verkennen, hebben we aan het zwembad gelegen en hebben we de kuangsi waterval bezocht. s' avonds waren we standaard te vinden in de bar Utopia, helaas sluit deze bar echter al om 12 uur. We hadden van andere mensen gehoord dat de bowlingbaan nog wel open is nadat alle barren gesloten zijn. Wij daar met een tuctuc heen gegaan, bleek het een echte bowlingbaan te zijn. Er was geen bar, geen discobowlen, niks. We besloten om toch een wedstrijd je te bowlen, wat hele hilarische momenten met zich mee bracht zo laat op de avond.
In Lang Prabang zelf is niet zo heel veel te zien, toch verbleef ik hier voor een langere tijd. De sfeer in Luang Prabang is namelijk heel aangenaam, heel ontspannen. Tevens kun je hier op elke straat hoek een heerlijke sandwich kopen of de lekkerste cakejes.
Na Lang Prabang gingen de meeste van onze groep door naar Vang Vieng in het zuiden. Laura, Merel en ik zijn echter eerst naar het noorden gegaan, Nong Khiaw.
Nong Khiaw is een rustig, klein plaatsje, wat pas 10 jaar elektriciteit tot zijn beschikking heeft, sommige kleinere plaatjes in de omgeving zelfs pas sinds 2 jaar. Hier hebben we een georganiseerde dagtour gedaan. Tijdens deze tour zijn we een stukje wezen varen, hebben we twee kleine villages gezien, gehiked naar de waterval en gekayakked. Een man van onze groep had een polaroid camera mee, en gaf wat oudere vrouwen van de village een foto van henzelf. Was echt leuk om de reactie van de vrouwen te zien. Het kayakken vond ik wat minder, er stond een hele sterke stroming wat het lastig maakte. Tevens is het behoorlijk koud hier in de bergen, het is hier nu winter, het koude water was daardoor ook minder aangenaam.
Na Nong Khiaw zijn we met een korte tussenstop in Luang Prrabang, waar we afscheid namen van Merel, de volgende dag vertrokken naar Vang Vieng. Hier kwamen we twee Duitse meisjes tegen die we al ontmoet hadden in Pai, samen met hen en twee andere Duitse meisjes zijn we de volgende dag gaan tubben. We hadden echt stralend weer, dus konden mooi van de zon genieten bij de verschillende barren. Echter verdween de zon na 3 uur achter de bergen en moesten we vanaf de laatste bar nog 3 km tubben. Wij dachten dat doen we even maar viel uiteindelijk wel wat tegen. Anderhalf uur later en totaal bevroren kwamen we nog net op tijd aan bij de office, om onze tubs in te leveren.
De volgende dag vertrokken Laura en ik alweer, om kerst te kunnen vieren in Vientiane. In ons hostel ontmoette we een heel aardig frans meisje die ons meteen uitnodigde om deel te nemen aan het kerstavondmaal. Deze maaltijd bestond uit stokbrood met verschillende soorten kaas en paté en we hadden rode Franse wijn! Na dit voorgerecht zijn we nog uit wezen eten en vervolgens uit geweest. Tijdens 1ste kerstdag zijn we een beetje door de stad wezen slenteren. Bij de lookalike arc dus triomphe werd ik aangesproken door een jonge jongen, die graag zijn Engels wilde oefenen. Na een kort gesprekje kwam de aap uit de mouw, hij wilde graag samen met mij op de foto.
Als kerstdiner zijn we uit wezen eten bij een pizzaria. Ik had een pizza met zalm, deze was echt heel goed! Tweede kerstdag was iets minder feestelijk, maar dat komt de volgende keer ;)

• 28 December 2014 - 11:28

Elke:

Spannennddd........

• 29 December 2014 - 15:00

Karin:

Gezellige dagen gehad zo te lezen,Nu zijn wij natuurlijk erg benieuwd naar je volgende verhaal met zo'n spannend einde, gr Fijne jaarwisseling

• 05 Januari 2015 - 20:13

Kitty:

hallo marthe,

wij willen je graag de aller beste wensen wensen en al vast een fijne verjaardag,
    je hebt wel een heel bijzondere oud en nieuw gevierd,

gr fam van hoogstraten

• 17 Januari 2015 - 22:44

Meggie:

Hallo marhte alles goed daar hier ook hier is koud en donker en bij jou lekker warm en licht
    Geniet er van en ik vind wel knap van jou ik zal je niet na doen maar erg knap nog heel veel plezier daar groetjes je nicht meggie p.s en nog gelukkig nieuw jaar zal wel heel bijzonder zijn daar om te vieren groetjes uit druten

• 17 Januari 2015 - 22:46

Meggie:

En nog gefelicteerd met je verjaardag was vergeten geniet er van daar

• 17 Januari 2015 - 22:51

Anne:

Hoi. Hoe is met je gaat het goed met jou is daar leuk daar ook mooi weer Heb. Daar goed. Naar je zin. Groedjes van anne

• 31 Januari 2015 - 08:07

Marthe:

hoi, meggie
    bedankt voor je berichtje. ik had veel leuke dingen te doen,
    dus zag je berichtje nu pas. heb jij ook goed oud en nieuw gevierd?
    groetjes marthe (van uit een zonnig eiland)