bohol - Reisverslag uit Bohol, Filipijnen van Marthevdh - WaarBenJij.nu bohol - Reisverslag uit Bohol, Filipijnen van Marthevdh - WaarBenJij.nu

bohol

21 September 2014 | Filipijnen, Bohol

Sorry, een beetje verlaat maar hier is dan toch het verslag

Het eerste weekend zijn we met bijna alle vrijwilligers (op 2 na) naar bohol geweest.
De reis begon wat minder, de boottocht was erg ruig vanwege een tyfoon. 3 van ons hebben ook meerdere malen moeten overgeven, ikzelf gelukkig niet.
Na aankomst zijn we eerst even rustig gaan zitten om bij te komen. Vervolgens zijn we die dag met een busje langs de meeste highlights gereden; chocolate hills, lomboc river, tarsier diertjes. Het was een leuke dag maar wel heel erg toeristisch. Op bohol lopen veel meer toeristen, vooral Koreanen maar ook wel blanken. De lomboc river was toch echt het toppunt van toeristisch. Je kreeg eerst eten op een boot vervolgens gingen we varen. De omgeving was heel mooi, alleen hadden we af en toe een tussenstop wat voor mijn idee allemaal in scene was gezet. Bij een stop stonden een paar mensen langs de kant een lied te zingen en daarna een deden ze een dansje. Bij de andere stop kwam je bij een dorp wat authentiek moest lijken. De 'inwoners' liepen rond in rieten rokjes en met een tooi op hun hoofd. Alle Koreanen genoten echt van dit toneelstuk, op zich was het ook wel grappig.
We verbleven dit weekend in chill out hostel, hier hadden ze allemaal leuke bamboohutjes. Dit hostel lag ook dicht bij het strand, s'avonds zijn we dan ook met z'n allen op het strand gaan zitten.
De dag erna scheen gelukkig de zon en zijn we de hele dag naar het strand geweest, het was een mooi strand alleen het water was niet heel helder blauw, waarschijnlijk kwam dat door het slechte weer van de afgelopen dagen (vanwege tyfoon elders in de Filipijnen)
De terugreis verliep gelukkig een stuk beter er waren nauwelijks golven en voordat we het wisten waren we er al.

• 21 September 2014 - 21:45

Marga:

Hallo Marthe leuk om je verslag weer te lezen en de foto's te zien geniet er maar van.Grt Marga Otto